فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید محیط کشت سلولی

armanbt
۳ فروردین, ۱۴۰۳
بدون دیدگاه
5 دقیقه زمان مطالعه
فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید محیط کشت سلولی

انتخاب محیط کشت سلولی (Culture media) یک جنبه مهم و ضروری از آزمایشات کشت سلولی است، زیرا مستقیماً بر رشد سلولی، زنده ماندن و نتایج کلی آزمایش تأثیر می گذارد. چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام انتخاب محیط کشت سلولی در نظر گرفته شود، از جمله:

سلول های مختلف نیازهای غذایی منحصر به فرد و حساسیت به اجزای مختلف در محیط کشت دارند. در انتخاب فرمولاسیون مواد سازنده و دخیل در محیط باید دقت نمود تا شرایط بهینه ای را برای کشت سلول فراهم کند

 

  • نیاز های ضروری رشد

ویژگی های رشد سلول ها مانند سرعت رشد، زمان تقسیم سلولی و نیاز به مواد مغذی را در نظر بگیرید. برخی از سلول‌ها ممکن است به فاکتورهای رشد، هورمون‌ها یا مکمل‌های خاصی در محیط کشت نیاز داشته باشند.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید محیط کشت سلولی

 

  • سرم یا بدون نیاز به سرم

محیط‌های حاوی سرم معمولاً حاوی سرم جنین گاوی (FBS) یا سایر سرم‌های مشتق شده از حیوانات هستند، در حالی که فرمول‌های محیط های کشت بدون سرم نیز در دسترس هستند و ممکن است برای کاربردهای خاص ترجیح داده شوند. در مجموعه آرمان بایوتک ما مجموعه متنوعی از چنین محصولاتی را تامین کرده ایم که می توانید آن ها را مشاهده و مقایسه کنید.

 

  • ترکیب مواد مغذی

ترکیب مواد مغذی محیط، از جمله اسیدهای آمینه، ویتامین ها، مواد معدنی و غلظت گلوکز، نقش مهمی در حمایت از متابولیسم و رشد سلولی ایفا می کند و این موارد برای انتخاب محیط کشت ضروری هستند.

 

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید محیط کشت سلولی

 

  • pH و ظرفیت بافری

حفظ pH مناسب محیط برای زنده ماندن و عملکرد سلول ضروری است. یک فرمول مناسب برای محیط کشت با یک سیستم بافر مناسب انتخاب کنید.

 

  • اسمولالیته

اسمولالیته بر تنظیم حجم سلولی و استرس اسمزی تأثیر می گذارد. یک فرمولاسیون مناسب با محدوده اسمولالیته سازگار با سلول های در حال کشت انتخاب کنید.

 

  • استریل بودن 

برای جلوگیری از آلودگی میکروبی و حفظ یکپارچگی آزمایش سلولی، از استریل بودن مواد تشکیل دهنده محیط و عاری از آلودگی بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

  • هزینه

هزینه یکی از فاکتورهای مهم و محدود کننده برای خرید محیط هست. در مجموعه آرمان بایوتک تنوع محصولات با کیفیت بسیار بالا وجود دارد طوری که می توانید محصول مناسب خود را بر اساس موارد ذکر شده در بالا انتخاب کنید و بهترین نتیجه را بدست آورید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.